skip to Main Content

FNV MOOI

5

Marketingtips om jezelf te verkopen of
om je omzet te verhogen

 

1. Start je eigen YouTube-kanaal

Met een eigen YouTube-kanaal bereik je ontzettend veel mensen. Bovendien kun je jezelf hier profileren als dé expert in jouw vakgebied. De filmpjes kun je delen op al je social media-kanalen en op je website. Enkele tips:

  • Nieuwe producten en behandelingen.
  • Testimonials van je klanten.
  • Aanbiedingen en acties.
  • Tips over een huidprobleem, de nieuwste make-up- en haartrends, nagel- of voetverzorging.

“Je klant wil zo lang mogelijk genieten van die mooie nagels, haren of voeten. Daar heb jij de perfecte producten voor!”

2. Social media

Mocht je nog niet actief zijn op social media, dan is het nu echt tijd om daar iets aan te doen!

  • Maak een Facebook-account aan en een pagina voor je salon. Veel van je (potentiële) klanten bevinden zich op Facebook.
  • Je kunt hier laten zien wat je kunt en wie je bent, ook handig als je werknemer bent.
  • LinkedIn is de grootste zakelijke netwerksite waar je niet alleen nieuwe klanten kunt vinden, maar ook kennis kunt op doen en in contact kunt komen met handige samenwerkingsverbanden en leveranciers.
  • Instagram is ideaal voor het plaatsen van foto’s en video’s.
  • Als je dan toch bezig bent, denk dan ook even aan Twitter en Pinterest.

3. Adviseer je klanten

Veel hair en beauty professionals schieten volledig in de stress zodra ze denken aan verkopen. Probeer dit anders te zien: je adviseert je klanten. Als je klant een behandeling heeft gehad, wil ze graag weten hoe ze zo lang mogelijk kan genieten van die mooie huid, haar, nagels of voeten. Daar heb jij de perfecte producten voor! Je klant zal je dankbaar zijn.

4. Doe aan cross selling

Say what? Cross selling betekent dat je je bestaande klanten ook andere producten probeert te verkopen. Heeft je klant interesse in een dagcrème? Denk dan ook aan de bijbehorende nachtcrème of het serum. Heeft je klant een prachtige gel-nagellak aan laten brengen? Wijs haar op de bijpassende nagellak, zodat ze geen last heeft van uitgroei. Heb jij je klant krullen gegeven, dan is een krultang om het thuis mooi te houden een goede aanvulling. Heb je je klant een heerlijke spa-pedicure gegeven en is ze helemaal enthousiast over de voetscrub? Met de voetcrème uit dezelfde lijn kan ze haar voeten lekker soepel houden. Is je klant super tevreden over de mascara die je hebt aangebracht? Met de eyeliner die je bij haar hebt gebruikt kan ze die geweldige oogopslag zelf ook thuis creëren.

5. Verstuur nieuwsbrieven

Veel hair en beauty professionals haken hier af, want daar heeft toch niemand tijd voor? En wat moet je daarin zetten dan? Een nieuwsbrief hoeft niet uitgebreid te zijn. De belangrijkste reden om nieuwsbrieven te versturen, is dat je klanten weer aan je denken. Bovendien kun je ze op ideeën brengen. Enkele tips:

  • Acties en aanbiedingen.
  • Nieuwe behandelingen en producten.
  • Tips over jouw vakgebied.
  • Verwijs naar je social media-kanalen en je website.
  • Voeg een button toe om direct een afspraak te maken.
  • Laat een aantal klanten vertellen hoe fijn ze jouw behandelingen vonden.
  • Vergeet niet je openingstijden, adres, telefoonnummer en e-mailadres in je nieuwsbrief te zetten.
Back To Top