skip to Main Content

FNV MOOI

EVENEMENTEN

De FNV MOOIDag was weer MOOI zoals altijd!

Maandag 7 oktober stond in het teken van de 10e editie van het jaarlijkse event de FNV MOOIDag. Een mooi en enthousiast aantal professionals uit de uiterlijke verzorging kwam naar Het Spoorwegmuseum te Utrecht om zich te laten informeren en inspireren over de laatste trends en ontwikkelingen uit hun vakgebied. Ook dit jaar konden de bezoekers zich opmaken voor een bomvol en leerzaam programma met o.a. Fred van Leer in de ochtend, keuze uit 3 Masterclasses, 11 leerzame Look & Learns, mooie exposanten op het kennis- en belevingsplein en nog veel meer. Met gemiddeld een 8.1 als eindcijfer was het ook dit jaar weer een MOOIe dag!

Een gierende start met Fred van Leer
De dag werd geopend door niemand minder dan top stylist, presentator en showman Fred van Leer.  Na een vermakelijke introductie was het tijd voor een korte branche update door Marga Patijn, voorzitter van FNV MOOI. De bezoekers werden op de hoogte gebracht van het laatste branchenieuws, belangrijke zaken die spelen én wat FNV MOOI daar voor de werkenden en de branche aan doet. Zo sprak Marga o.a. over de cao-kappers die weer is afgesloten door FNV MOOI, dat er geld is voor handhaving van de cao, geld vrij gemaakt is voor scholing en dat er een loonsverhoging aankomt voor de kappers in januari 2020. Ook sprak Marga over Prinsjesdag, de veranderingen voor de zzp’ers zoals de zelfstandigheidsaftrek en KOR die minder worden en de verplichte arbeidsomstandigheden verzekering die er aan komt. Na deze belangrijke punten was het tijd voor Fred die startte met wat de vrouw in haar kast moet hebben. Billen, borsten, BH’s en slips, alles kwam langs. Daarna volgde een vragenrondje aan Fred en werd het publiek hier natuurlijk bij betrokken. Een catch box vloog door de lucht waarmee bezoekers hun brandende vraag mochten stellen. De ochtend vloog voorbij en vol nieuwe inspiratie en kennis over de laatste trends op zak, verlieten de bezoekers de zaal om zich op te maken voor het lekkere lunchbuffet, het kennis- en belevingsplein en het volgende programmaonderdeel.

Prijswinnaarslunch
Twee dames werden de gelukkige winnaar en lunchten met Fred van Leer en Marga Patijn.

Heb jij een Look & Learn gevolgd waar je verdere training in wil krijgen? Kijk dan bij het cursus aanbod van de MOOI Academie op fnvmooi.nl/inschrijfformulier-mooi-academie of mail ons voor meer informatie op info@fnvmooi.nl

Kijk op onze website en Facebookpagina voor alle foto’s van de FNV MOOIDag 2019

Volg ons op Facebook & Instagram voor het laatste nieuws of meld je hier aan voor de nieuwsbrief om écht niks te missen!

Veel te ontdekken, leren en beleven in het middagprogramma
Op het kennis-en belevingsplein die middag stonden maar liefst 25 MOOIe partijen uit de branche klaar om de bezoekers te laten kennismaken met mooie producten, waardevolle informatie en innovatieve ontwikkelingen. De bezoekers konden bij iedere exposant profiteren van een leuke actie om zo veel voordeel te behalen die dag. Natuurlijk was ook FNV MOOI aanwezig om de bezoekers te informeren en advies te geven over werk en inkomen zoals bijvoorbeeld Scholing, Arbo, Arbeidsrecht, het vak en het starten als zzp’er. Na de lunch was het tijd voor de Masterclasses van onder andere Mari van de Ven en Marielle Bastiaansen en gingen de 11 Look & Learns van start. Deze werden ook dit jaar verzorgd door verschillende vooraanstaande namen uit de branche. Door de Look & Learns maakten de bezoekers direct kennis met het nieuwe cursusaanbod van de MOOI Academie waar zowel praktische als ondernemersgerichte cursussen worden aangeboden. Een leerzame middag dus!

Een gezellige (netwerk)borrel + loterij
De FNV MOOIDag 2019 werd in stijl afgesloten door niemand minder dan Marijke Helwegen. Als TV Personality presenteerde zij een loterij tijdens de borrel als gezellige afsluiting van een inspirerende dag. Hier waren erg MOOIe prijzen te winnen. Zo werden er beautyproducten verloot, maar vloog er ook een overnachting voor 4 personen in Utrecht uit de grabbelton en werd er een fiets van FNV Ledenvoordeel verloot. Na deze knallende afsluiting van een MOOIe dag ging iedereen moe maar voldaan weer huiswaarts. Helaas komt aan al het MOOI’s een eind, zo ook aan de FNV MOOIDag 2019. FNV MOOI bedankt iedereen die deze dag tot een succes heeft gemaakt.

MOOI als je je blijft ontwikkelen.

Met dank aan:

  • KEUNE
  • WELLA Professionals
  • L’ANZA
  • Colorescience Benelux
  • Kijk op kleur Top Life
  • Pure Bellezza
  • Stayokay
  • FNV Voordeel
  • Het Spoorwegmuseum
Team Koffijberg Hairdressers

Het team van Koffijberg Hairdressers heeft meegedaan aan de Color Trophy van L’Oréal Professionnel, een wedstrijd waarbij het gaat om het creëren van draagbaar haar. Kimm Koffijberg: “Wij willen toegankelijk zijn voor de consument. Daarom hebben we gekozen voor modellen uit de vriendenkring en foto’s gemaakt met een mobiele telefoon. Uiteindelijk gaat het erom dat jij als kleurspecialist laat zien hoe jouw inspiratie op een echt mens tot leven komt.”

Bo Kramer, kleurspecialist en topstylist
“Inspiratie was de bronzing trend van de L’Oréal Professionnel-collectie. Ik heb het haar eerst opgelicht met babylights. Hiermee behoud je de diepte van de natuurlijke haarkleur. Vervolgens heb ik een spoeling gebruikt voor een roségloed op het blonde haar. Om het zachte effect van de haarkleur te accentueren is het haar gestyled met een losse krul.”

Chantal van ’t Hoff, masterstylist en kleurspecialist
“Ik heb in het haar met lichte en donkere kleuren gewerkt om meer diepte te creëren. De herfstkleuren sluiten mooi aan bij haar huidtint. Het haar is vol geknipt met lagen voor de luchtigheid en om haar krullen meer speling te geven. De pony in een curtain bang laat de jukbeenderen mooi naar voren komen.”

Julia Visser, topstylist
“Geïnspireerd door de laatste trends op Instagram en Pinterest heb ik een freehand-techniek afgewisseld met babylights. De voorkant heb ik geknipt in curtain bangs en de rest van de lengtes is lang gehouden in lagen.”

Boelle During, stylist
“Ik heb een combinatie gemaakt van babylights en een painting om het haar zo blond mogelijk te krijgen, maar wel met een zachte overloop. Met een donkere kleur heb ik een diepe aanzet gecreëerd en over de lengtes is een lichte lila toner gezet. Het kapsel heb ik vrij bot geknipt met een kortere voorkant voor een speels effect.”

Yvonne Irvine, masterstylist en kleurspecialist
De speelse effecten in logo’s van modehuizen zoals Chanel en Louis Vuitton hebben me geïnspireerd. Dit heb ik toegepast in het haar, waardoor de coupe niet verandert, maar de haarkleur wel een andere dimensie krijgt: een druipend effect. De warme koperkleurige achtergrond geeft diepte en is gecombineerd met koel metaalgrijs. De kleuren spelen als het ware met elkaar en geven extra textuur.”

Prinsjesdag

Al vroeg in de morgen op Prinsjesdag werden 17 Tweede Kamerleden gestyled door talentvolle mbo-studenten in de uiterlijke verzorging. ‘Dit is mbo’ is hét platform waar verschillende organisaties samenwerken, waaronder FNV MOOI. Door middel van activiteiten laten zij de Nederlandse samenleving zien dat het mbo veel te bieden heeft. Met dit Prinsjesdagevent laten mbo studenten het mbo en de waarde ervan voor Nederland zien: zo’n 500.000 jongeren leren op het mbo een vak en bijna de helft van onze beroepsbevolking heeft een mbo diploma.

www.worldskillsnetherlands.nl

Beauty Trade festival 2019 smaakte weer naar meer

Bigger, better & more beautiful: met tegen de 8.000 bezoekers was editie 2019 op 28, 29 en 30 september jl. zeer succesvol.

Met de kaart bij MOOI Lijfstijl nummer 3 kon je met korting deze beurs bezoeken. Ook zo genoten van de trainingen, workshops, en presentaties door experts uit het vakgebied? ‘Welcome to beauty paradise’ stond er op het spandoek bij de ingang. En een paradijs was het zeker, want binnen viel er voor de beauty professional zoals altijd ontzettend veel te beleven, te proberen, te testen en te leren.
Volgend jaar weer?

www.beautytradefestival.nl

Stichting Haarwensen: 1.500ste haarwerk in ontvangst genomen door super blije 18-jarige Laura Op den Camp uit Brunssum.

September 2019 – Sinds de start in 2007 heeft Stichting Haarwensen vele honderden kinderen blij kunnen maken met een prachtige pruik van echt haar. In die tijd is Haarwensen uitgegroeid tot een professionele goededoelen-organisatie.

Haarwensen biedt kinderen tot en met 18 jaar, die door een medische behandeling of (haar)ziekte kaal zijn, een gratis pruik of haarwerk. Een haarwerk kost gemiddeld 1.500 euro, een bedrag dat doorgaans niet door ziektekostenverzekeraars wordt vergoed. Jaarlijks doneert Haarwensen ca. 200 handgemaakte haarwerken aan kinderen. Dat haar is afkomstig van mensen die hun afgeknipte haar willen doneren. Er wordt nauw samengewerkt met kapsalons door het gehele land en sinds 2018 heeft Haarwensen een eigen salon in het Prinses Máxima Centrum in Utrecht, gesponsord door Roparun.
Over de activiteiten van Haarwensen is een filmpje gemaakt, dat op YouTube kan worden bekeken.

www.haarwensen.nl

Back To Top